Alla inlägg den 22 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 22 november 2010 09:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 22) med månadens (11).



Här kommer alltså sexan från 33.






 



 

För dig som är född den 22 november  är mycket energi här fördelad över känsloliv, tankar och din praktiska sida. Antagligen kommer du att uppleva att din energi rör sig som ebb och flod. Det är som det ska. Du har ett stort behov av att vara aktiv och prestera men även att då och då dra dig in i dig själv för tankar och känslor, helt enkelt för att komma i fas med ditt inre. Det är nödvändigt för dig att finna lugn för kropp och själ då och då om du ska kunna upprätthålla balansen i ditt intensiva liv. Du kan klara så mycket, försök att få distans till dig själv och inse att man inte är det man presterar.

 

Du har nog ett stort människointresse men kanske du måste låta din omgivning få klara sig själv ibland också.  Kanske "man" upplever att du lägger dig i lite för mycket.  Du skall ta ansvar utan att känna dig "nedtyngd".

 

Samarbete och rytm kan vara viktigt för dig och du skall se dina känslor som en resurs och låta dig utmanas.

 


Personer som är födda den 22 november:  Östen Warnerbring (svensk sångare),  Mads Mikkelsen (dansk skådespelare), Boris Becker (tysk tennisspelare),  Ville Valo ( finländsk musiker, sångare i HIM).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6 och 33.







Av Gudinnan Magicum - 22 november 2010 09:30

 ...motsvaras av MÅTTFULLHETEN inom Tarot./ Kan ha lite olika namn; ibland Alkemisten. Här behöver vi finna en balans i livet och även i oss. Och för att få balans kan man ibland behöva kompromissa. Och när man uppnått balansen i livet känner man harmoni. Något som även visas i kortet är att man vill undvika konflikter från olika håll. Generositet och accepterande är också en stor vikt här. Här ska man också tänka på att vara återhållsam och sparsam. Inom relationer i kärlek inser man att förhållandet/ Kortet är hämtat från 2012 Tarot of the Ascension.



  




  



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards