Alla inlägg den 5 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 5 november 2010 09:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (5) med månadens (11).

 

Här kommer alltså sjuan från 16.

 

 

Du som är född den 5 november är nog något av en kosmopolit och har nog alltid något på gång. Du kan nog bli rastlös, ja rentav irriterad, om det inte ständigt händer något.  Du gillar att kommunicera och att resa hör säkert till intressena.  Bör jobba med och för människor.

 

Du är nog lite av en visionär och vill nog gärna gå din egen väg.

 

Tänk positivt och optmistiskt och mycket kan bli så som du vill!



Personer som är födda den 5 november:  Vivien Leigh (brittiskfödd skådespelerska),  Lennart Johansson (svensk före detta ordförande i UEFA och vice ordförande i FIFA), Art Garfunkel (amerikansk sångare och låtskrivare), Lil Terselius (svensk skådespelerska),  Thorbjørn Jagland (norsk politiker, statsminister 1996–1997),   Bryan Adams (kanadensisk låtskrivare/artist),  Angela Gossow (tysk sångerska i Arch Enemy)

 

 

 


Läs även andra inlägg där jag har skriviti om dagens tal är 7.



Av Gudinnan Magicum - 5 november 2010 04:30

Dagens kraftdjur är en tiger och en ko.  Kon är helig för hinduerna och mjölk offras till hudar i templen som en symbol för den omvårdande jordmodern.  Jag ska be om hjälp och erbjuda mig att hjälpa./  Jag har dragit det här kortet någon gång tidigare.




 

---  Dagens änglar är Rismuch och Neriel.  Det här kortet drar jag lite då och då, och en hel del på sistone faktiskt.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards