Alla inlägg den 18 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 18 november 2010 09:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (18) med månadens (11).

 

Här kommer alltså tvåan från 29.


 

 

 För dig som är född den 18 november är det högst troligt att det redan från början kommer att förväntas eller krävas en hel del av dig i livet. Du har stora inre resurser att ta av. Så småningom kommer du också att kräva mycket av dig själv. Det allra viktigaste är kanske att du inte kräver för mycket och försöker testa de yttersta gränserna. Du gillar variation och kommer antagligen att leva ett mycket aktivt och rörligt liv.



Intellektet styr dig till viss del men du kommer inte att kunna bortse från ditt starka känsloliv. Det finns en dramatisk ton i dig som nog kommer till uttryck vilken väg du än väljer i ditt liv. Människor är antagligen en synlig målgrupp i ditt yrke vare sig du vill undervisa eller nå ut på något annat sätt.


Du kan vara mycket känslig men om du inte låter känslorna utmana dig kan du vara mycket inspirerande och kreativ.

 

Det är sannolikt att en del av er kan få en plats i rampljuset.


Du är undersökande och du skall inte vara rädd för det okända inom dig och för att visa vad du känner innerst inne.




Personer som är födda den 18 november:  George Gallup, amerikansk skapare av opinionsundersökningsföretag),Linda Evans, amerikansk skådespelerska), Suzanne Brøgger (dansk författare, manusförfattare, journalist och jazzsångerska. Hon är medlem av den Danska akademien sedan 1997)

 
 
 Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2 och 11.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards