Alla inlägg den 8 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 8 november 2010 09:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (8) med månadens (11).

 

Här kommer alltså ettan från 19.

 

 

Du som är född den 8 november kan vara mycket effektiv och ha många ambitioner.  Kanske du vill lite för mycket ibland, tänk på att koppla av också!  Du vill gärna ha makt men bli inte för dominant och använd ditt sunda förnuft.  Kan lätt bli kritisk och har rätt så bestämda åsikter.

 

Du kan nog känna dig ensam i perioder men kan också ha behov av ensamhet ibland.  Har nog ett stort "känslodjup".

 

Relationer kan vara utmanande för dig men se til så att du inte lägger dig i för mycket.  Viktigt för dig att skapa harmoni runt omkring dig.

 

 

Personer som är födda den 8 november: Christiaan Barnard (sydafrikansk hjärtkirurg, den förste att utföra en hjärttransplantation),  Staffan Ling, svensk skådespelare och programledare i tv), Anders Palm (svensk regissör, manusförfattare, producent och skådespelare),  Charlotta Larsson (svensk skådespelare och teaterregissör),  Gordon Ramsay (brittisk stjärnkock och tv-kändis),  Mikael Eriksson (svensk musiker, medlem i Larz-Kristerz), 

Jack Osbourne (brittisk-amerikansk skådespelare och dokusåpadeltagare).

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.



Av Gudinnan Magicum - 8 november 2010 02:15

Dagens kraftdjur är en spindel och en rödhake.  (Jag har dragit det här kortet några gånger till.)




 

 

 

--- Dagens änglar är Abarthur och Jeduthan.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards