Alla inlägg den 17 november 2010

Av Gudinnan Magicum - 17 november 2010 09:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (17) med månadens (11).

 

 Här kommer alltså ettan från 28.

 

Du rom är född den 17 november har fasta och bestämda åsikter och kan nog vara rätt så envis. Det finns både allvar, mod och stolthet i din utstrålning och du ser logiken och det rationella som viktiga faktorer i livet vad du än sysslar med. Du behöver en hel del ensamhet för funderingar och det är inte troligt att du tvekar att gå din egen väg i livet även om den kräver mycket av dig.
Det finns en viss chans att du intresserar dig för det litterära livet. Kanske genom att skriva något själv. Dina åsikter kommer du att vilja förmedla och dina logiska insikter kan visst vara av ett sådant slag att inte bara du utan även andra kan uppfatta dem som värdefulla.

 

Det är viktigt att du hittar en balans mellan känslor och logiskt tänkande.

 

Du skall känna att du ställer upp för andra med glädje och utan att känna att det sker av tvång. 

 

 

Personer som är födda den 17 november:  Astrid av Sverige (drottning av Belgien, gift med Leopold III av Belgien),  Maj-Briht Bergström-Walan (svensk sexolog, sexualforskare och psykoterapeut), Martin Scorsese, amerikansk filmregissör), Danny DeVito, amerikansk filmregissör, producent och skådespelare),  Susan Rice, amerikansk politiker och diplomat, USA:s FN-ambassadör 2009–.),  Rachel McAdams (kanadensisk skådespelerska),  Christopher Paolini (amerikansk författare)





Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards