Alla inlägg under april 2010

Av Gudinnan Magicum - 15 april 2010 11:18

Jag har slagit en fyra och det betyder att någon kommer att försöka hindra det.


Det kan ju låta lite kryptiskt men det kan ju vara mycket positivt som att någon försöker hjälpa mig. Jag ska "hindras från att tappa modet" t.ex

Av Gudinnan Magicum - 15 april 2010 11:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 15 april 2010 10:52

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum 15 med månadens (4).


Här kommer alltså ettan från 19.


Du som är född den 15 april kan ha tendenser till att bli dramatisk ibland.  Du kanske måste se dig själv med "lite distans och ironi" och inte "fastna i dig själv" för mycket. Ibland kan du bli lite väl medveten om andras svagheter men annars finns det stora möjligheter för dig att kunna förstå andra.  Du bör jobba med och för människor.


Familjen är viktig också men i perioder kan du säkert känna av en slags "inre ensamhet".


Samverkan och harmoni är viktiga begrepp för dig men se upp så att dina känslor inte utmanar dig!


Personer födda den 15 april: Jerry Williams (eg. Erik Fernström, svensk rocksångare), Claudia Cardinale (italiensk skådespelerska), Alla Pugatjova (rysk sångerska och skådespelerska), Vigdís Finnbogadóttir (Islands president 1 augusti 1980-1 augusti 1996), Tomas Tranströmer (svensk poet, översättare och psykolog), Emma Thompson (brittisk skådesperska), Samantha Fox (brittisk fotomodell och sångerska), Susanne Bier (dansk regissör), Amy Diamond, egentligen Amy Linnéa Deasismont (svensk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal 1.

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:28

...att om jag har problem är jag på väg att bli rik. Jag tolkar inte detta som att jag kommer att "överhopas av problem" utan att jag kommer att "belönas" på något sätt ganska snart. Jag väljer förstås att se den positiva vägen,


...och Livet har vi gemensamt. Detta tolkar jag som att det blir en mer social tillvaro för mig snart, en tillvaro där jag "umgås" än mer.



     





Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:13

...blev det kort ur Stora Arkann som kom upp när jag drog ett spontant ur Cosmic Tarot.

 

"Det här kortet visar på egen vilja, att man vill gå sin egen väg, styra sin vagn dit man vill ha sig själv och samtidigt att andra ska se vad man gör, dels för att inge respekt men också för att stärka självkänslan och visa vad man kan. Man har ett mål i sikte och dit ska man, man styr rakt fram och ser inte åt sidan, kan även missa kunskap på vägen då man utav en rädsla inte tar till sig nya saker för då tror man att man har visat att man inte klarar av det man föresatt sig. Kortet kan även visa på korta resor, och då helst flera på en gång, när man väl har kommit igång.

 
Kombinerar spirituella, intellektuella, känslomässiga och fysiska energier för att rida segrande genom livet. Självförtroende som kommer av familjen och omgivningens stöd. Rusar oförskräckt iväg och skapar sig sin egen väg.
 
Nyckelord:
Ny början, förändring till det bättre, introspektion, meditation, den andliga vägen.
Vad kortet antyder:
Den förestående förändringen lovar att leda till en positiv fas i ditt liv. Gör dig beredd, få ordning på dina förehavanden och utforska möjligheterna. Du kommer att lämna mycket bakom dig.
Vad kortet frågar:
Vilket område i ditt liv kommer att förändras? Är du redo att ta avsked av det gamla och välkomna det nya?
Vad kortet råder:
Sök dig till eller skapa dig en kärleksfull, trygg omgivning. Där kan du planera förändringen eller resan. Även din kropp behöver uppmärksamhet och aktivitet nu.

Affirmation:
Jag ordnar mitt liv och förbereder den nya början.

 

  

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 20:05

...Ängeln som uppenbarade sig för Moses i den brinnande busken. Han skrudar sig i orange och guld och säger att jag mycket snart får de svar jag behöver.

Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 17:50

  

Mitt problem är 21, berg, vilket innebär att det finns ett hinder som måste övervinnas. Kortet kan också visa på en kraftfull fiende.

 

Det förflutna är 22, stigar, vilket innebär att det finns flera utvägar och att jag måste välja.

 

Framtiden är 20, park, vilket innebär en öppen plats, en konsert, ett sjukhus eller ett torg. Ja, någonstans där det finns många människor. Det kan ju vara så att jag kommer att träffa någon i ett sådant sammanhang.



  









Av Gudinnan Magicum - 14 april 2010 17:42

...råder mig att ge ett förslag och se vad som händer.


Det känns som att det snart kan "dyka upp en möjlighet" så att jag då kan komma med ett förslag till en viss person som jag vill ha kontakt med. Kanske någon sorts "Kompromiss" helt enkelt.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards