Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 14:14

...satt den gyllene tuppen Vidovner högst upp i världsträdet och varnade för fara. Han säger att oväntade besökare skänker glädje.

Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 14:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 13:43

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum (1) med månadens (8).



Du som är född den 1 augusti ses nog av många som en ledare och en pionjär. Du vill gå din egen väg och satsa på nya projekt och idéer. Du skulle nog passa som egen företagare då din starka vilja kan ställa till det för dig ibland om du andra bestämmer för mycket åt dig.


Det är viktigt för dig att få känna dig oberoende och du måste få utlopp för din kreativitet, både psykiskt och fysiskt för att du inte ska bli irriterad. 


Du är nog en undersökande person och vill också att allt ska vara perfekt..  Få bukt med din prestige!  Tro på din instinkt.  Var inte rädd för att visa vad du känner - det är annars lätt att omgivningen missförstår dina "avsikter".


Det är meningen att du ska sprida ut dina talanger, vilka de än är. Ta också itu med sådant från t.ex din barndom som annars kan göra att du blir deprimerad.


Personer som är födda den 1 augusti: Bo Holmqvist (svensk tv-redaktör, nyhetsankare i Aktuellt 1964-1970), Roland "Rolle" Stoltz, fullständigt namn Frank Roland Stoltz (svensk ishockespelare), Zoran Đinđić(serbisk politiker, oppositionsledare och filosof, premiärminister 2001-2003), Dean Wareham (nyzeeländsk skådespelare, musiker och kompositör), Sam Mendes (brittisk filmregissör och filmproducent).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.


Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 11:39

..., det djur som enligt de amerikanska indianernas tradition flyger närmast solen, säger att jag kan förverkliga mina drömmar om jag siktar högt idag.


--- Detta blir mitt första kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 11:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 11:18

...är det kort som jag får från Vildmarkens språk idag.


Den säger att jag ska vara stolt över att jag är den jag är. Dess gåva till mig är att känna mig vacker.


Jag är perfekt som jag är. Jag ska vara stolt över mina egenskaper/det jag kan/det jar har/hur jag ser ut m.m


---  Minst en gång tidigare har jag fått upp det här kortet.

Av Gudinnan Magicum - 1 augusti 2010 08:30

Den här månaden står för det konkreta och nu är det dags att "skörda sina  frukter".  Tänk stort, längre, högre etc, men behåll jämvikten!


Månaden har också en materiell ton.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards