Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 4 augusti 2010 23:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 4 augusti 2010 10:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (4) med månadens (8).


Här kommer trean alltså från 12.



Du som är född den 4 augusti kan nog arbeta mycket hårt för att nå ditt mål.  Envishet och uthållighet är nog några av "nyckelorden" i ditt liv.  Visst är det viktigt att kunna känna att man har en trygg och stabil grund men du måste inse att allt här i livet inte består av arbete. Unna dig att koppla av och ha roligt också, annars finns det en risk att du blir stressad.


Du har nog många intressen och kanske du har svårt för att ägna dig åt en sak i taget och lätt blir splittrad.


Du har nog en känslighet som du inte så ofta visar. Var inte rädd för att visa vad du känner.  Försök också att inse att även andra människor kan vara känsliga.


Personer som är födda den 4 augusti: Louis Armstrong (amerikansk jazzmusiker (detta är hans verkliga födelsedatum, men han använde sig ”officiellt” av 4 juli 1900),  Raoul Wallenberg (svensk arkitekt, affärsman och diplomat), Björn Hellberg ( svensk sportjournalist och författare), Fredrik Reinfeldt, Marcus Schenkenberg van Mierop (författare, skådespelerare; världens första manliga supermodell.  Marcus har nederländska föräldrar).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.



Av Gudinnan Magicum - 4 augusti 2010 10:11

...sägs bära ofödda barn från saltträsk till väntande föräldrar och bobyggande storkar skänker huslig lycka.  Glädjen kommer till mitt hem.

Av Gudinnan Magicum - 4 augusti 2010 10:04

...är det kort jag får från Vildmarkens språk idag.  Jag ska ösa ur min visdoms källa.


Det är dags att våga tro på mig själv och mina förmågor. Jag skall låta min visdom föda mig.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards