Alla inlägg den 25 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 12:59

...att jag är i kontakt med min själ.  Jag skall lyssna inåt efter vägledning.

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 12:56

...är att de inspirerar mig till fredliga lösningar och handlingar präglade av medkänsla.



Min gåva till mig själv:  Idag söker jag lösningar som alla vinner på.

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 11:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (25) med månadens (8).

 

 Här kommer sexan alltså från 33.

 

Kristusenergin

 

Detta är det tredje mästartalet och representerar den självuppoffrande och fullständigt villkorslösa Kristusenergin. Rosenkransen. Förmåga att manifestera på jorden det högsta och största ljuset. Gud inkarnerad, precis som alla andra, men med en särskild uppgift att uppmärksamma det. Mästartalet 33 är kopplad till 6:ans Indigo (mörkblå) färgenergi. Står för högre medvetande, från den fysiska till den andliga.

Står för olika former av inspirerande tjänande. Kristusmedvetande. 33:an symboliserar den totala kravlösa kärleken. Till detta mästartal hör extrem känslighet i den fysiska kroppen när det gäller mat, dryck och andlig spis.

Ensamhet är rena avkopplingen för dig. Du blir inspirerad av din andlige mästare inom dig. Samtal med honom, henne eller det är en naturlig del i ditt vakna eller sovande liv. Du är en tänkare, men också en flygare i dina nattliga äventyr utanför kroppen.

Dessa kan ofta uppfattas som drömmar. Är du konstnärligt lagd så känner du ofta att du inte är ensam i skapandet av dina verk. Visa dina färdigheter i större grupper av människor, våga bli berömd för det du har åstadkommit på det sättet som känns bra för dig.

Fri relation till människor och känslan av frihet är viktigt för dig, du vill inte äga någon och du vill inte bli ägd! Fri känsla är din melodi. Rätt använd mästarenergi ger medvetenhet och ansvar för allt du gör. Fel använd mästarenergi ger självuppoffring, martyrskap och oansvarighet.

Jesus dog på korset för alla omedvetna människor, och han har inte någon griftefrid. Varje år vid Påsk spikar vi upp honom på korset om och om igen, år efter år, samma visa med mycket drama. Man kan undra om vi har lärt oss någonting av detta, eller går vi genom våra liv med blind och falsk trygghet genom detta skådespel. En tyst stund med rannsakan i sitt hjärta, skulle ge mer frid i mänskliga hjärtan och kroppar.
RÅD:
Råd till alla mästare som har Kristus-medvetenhet i sitt innersta är att arbeta med det du klarar av, överansträng dig inte. Var medveten om allt som sker här på jorden, men du behöver inte hjälpa alla med allt. Börja med det lilla du har runt omkring dig, då får du flöde i ditt liv!
Andra människor kan spegla sig i dina lugna, klara och tydliga uppgifter samt njutning av de små och stora ting som leder livet till harmoni och balans.

 

 

För dig som är född den 25 augusti skall du medvetet  försöka uppleva att känslolivet är en stor resurs och inte en utmaning. När du gör det är det mycket enklare att vara i balans och känna väl grundad positivitet. När du kan vara öppen med dina känslor kan både du och de närmaste må väl.
Du kan ha stort utbyte av musik. Vare sig musik är något du utövar eller enbart kopplar av till.
Din intuition fungerar troligen väl även om du inte är intresserad av den. Det kan vara klokt att lita mer på vad du "känner och anar" i många sammanhang. Ibland kan det vara verkligt betydelsefullt. Tillit kan vara ett begrepp som behöver växa in mer och mer i ditt liv.
Personexempel (för den 25:e i en månad): Stefan Holm, Sten Broman, Elton John, Carlos Castaneda, George Orwell,  Aretha Franklin

 


Det är viktigt för dig att kunna stå på egna ben och att vara oberoende. En rad viktiga beslut kan behöva fattas och det är bra om du är förberedd.

 

 


Personer som är födda den 25 augusti: Leornard Bernstein (amerikansk kompositör och dirigent),  Allan Edwall (svensk skådespelare, författare, musiker), Inga Borg (svensk konstnär och barnboksförfattare; dotter till simmaren Arne Borg), Sir Sean Connery (skotsk skådespelare), Rune Gustafsson (svensk kompositör och gitarrist), Alexander Skarsgård (svensk skådespelare)

 
 


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 6 och 33.  (När jag har skrivit om dubbeltal kan detta kompletteras genom att läsa det jag har skrivit om dubbeltal tidigare).


 

 

  

  

  

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 00:00

...är en mus.  Jag fick samma kort även här.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards