Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 23:45

Jag har själslig balans mellan det manliga och det kvinnliga.  Jag känner mig inspirerad.  Jag ska följa mina instinkter och jag kommer att vara i mitt sanna flöde.

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 17:45

Jag skall uttrycka mina färgstarka känslor.  Jag ser igenom molnen.  Inget är omöjligt.

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 15:21

...heter en söt liten kortlek med 40 visdomsord/meningar.  Mitt allra första kort där säger att allt är möjligt idag. Jag skall lyssna inåt.  Glädjen är att njuta fullt ut av det nya, allt det gamla som stört lämnar mig nu.


---  Det är ju många gånger så att det kan vara en hel del som behöver förnyas och "bytas ut" och för detta räcker inte endast en dag.  Men man får väl även här se det som sägs som en del av en längre process som har pågått en tid.

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 12:00

...sändes i aboriginernas legend ut varje morgon för att väcka folk.  Den uppmanar mig att få någon att skratta idag så sprider glädjen sig.


--- Jag har dessutom en gång både sett och hört en sådan fågel, en jättekungsfiskare, i Australien.  Minns främst en plats utanför Melbourne.

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 10:55

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (13) med månadens (8).


Här kommer trean alltså från 21.



Du som är född den 13 augusti kan nog vara "en riktig arbetsmyra". Du kan verkligen vara oerhört envis också för att nå dit du vill, men se upp så att du inte blir alltför argumentativ i kontakten med andra.  Med din speciella humor kan du kanske bli något av "klassens clown" i skolan eller roa dina arbetskamrater. 


Du har en del bestämda åsikter och kan nog vara ganska krävande ibland. Tänk också på att allt här i livet inte består av arbeta, utan försök att ha roligt också. Du har nog många intressen men splittra dig inte på för mycket samtidigt. Det är också viktigt för dig att ha en viss struktur i livet och att ha en stabil grund att stå på.


Personer som är födda den 13 augusti: Meta Velander, officiellt Eva Margareta Kjellson, född Velander (svensk skådespelerska; sedan 1949 är hon gift med skådespelaren Ingvar Kjellson), Fidel Castro (kubansk revolutionär, landets ledare 1959-2008), Margareta Winberg (svensk socialdemokratisk politiker, vice statsminister 2002-2003), Thomas Ravelli (fotbollsmålvakt, VM-brons och personlig kopia av Svenska Dagbladets guldmedalj 1994), Lisa Nilsson (svensk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 3.

Av Gudinnan Magicum - 13 augusti 2010 10:53

...har jag fått mer än en gång tidigare, bl.a här.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards