Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 14:53

...att jag nu får trygghet på alla nivåer.  Jag står inför ett ekonomiskt flöde och en djupare förståelse för den materiella världen.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 14:46

Jag började med ett kort, och sedan ytterligare ett och gåvorna är desamma som den 18 augusti men i omvänd ordning.  Sedan tar jag ett tredje kort och får veta att änglarnas gåva till mig är att de hör min avsikt och sänder ljus och energi till mina mål.


Min gåva till mig själv: Jag är medveten om vad jag vill uppnå och tänker på varför jag kommer att lyckas med det.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:56

Hon är Regnbågens ängel som efterlämnar små regnbågar när hon flyger.  Hon säger att alla gräl kan försonas, hårda ord kan glömmas och kärleken återupprättas.


--- Jag har fått det här kortet flera gånger.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:49

...är en vit häst.  Den vita hästen, kelternas symbol för modergudinnan Epona, lovar att alla resor, korta som långa, går smidigt och skänker glädje.


---  Jag har fått det här kortet minst en gång tidigare.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:23

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (21) med månadens (8).

 

 Här kommer tvåan alltså från 29.

 

Kunskap och utbildning är något du värderar högt. Människor är också intressanta för dig, både på vänskapsnivå och för att det intresserar dig att försöka förstå hur vi är och fungerar.
Använd gärna din fantasi på ett skapande kreativt sätt där den kan ge dig förbättrade uttrycksmöjligheter.
Det är mycket möjligt att du har en bra röst. Inte nödvändigtvis för sång, men kanske kan den användas i yrkessituationer där den accentuerar det du säger eller får människor att lyssna på dig mer intresserat. Den kanske kunde vara ett bra arbetsredskap.
Personexempel: (För den 21:a i en månad)
Ernest Hemingway, Björn Ranelid, Kaj Pollak, Georg Rydeberg, Stephen King.

 

Det är mycket troligt att du kan få en offentlig position, ev. inom TV och radio.

Du måste tidigt anpassa dig till förändringar och att vara oberoende.

 

Personer födda den 21 augusti: Stig Bergendorff (svensk skådespelare, författare, regissör, manusförfattare, kompositör och textförfattare), Margaret (brittisk prinsessa, prinsessa, syster till drottning Elizabeth II ), John Austin (brittisk parlamentsledamot för Labour),

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2 och 11.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:18

...är Damabiah.  Han är ängeln som har en karta över universum och tryggar resor med flyg, båt eller bil.  Han skyddar mig mot rädsla, skada eller olycka när jag reser.


--- Man kan ju resa med bl.a buss och tåg också men jag tolkar det här kortet som att det gäller resor i största allmänhet./  Minst en gång tidigare har jag fått det här kortet.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:15

...är en mus.  Musen i Aisopos fabel gnagde av repen som fjättrade ett lejon och befriade honom.  Oavsett hur stor uppgift jag står inför, klarar jag av den steg för steg.


--- Jag har fått det här kortet minst en gång tidigare.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards