Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 14:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 13:24

...kallades för nattens och månens härskarinna av indianerna.  Hon säger att jag ska lita på mina instinkter och inte lyssna på vad andra säger.


--- Det här blir mitt andra och sista kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 10:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (6) med månadens (8).


Här kommer femman alltså från 14.



Du som är född den 6 augusti  är balanserad, harmonisk och gillar ordning och reda. Du är trygg och ärlig och har du familj prioriterar du den framför allt annat. För den är du beredd att göra vad som krävs. Du är populär och folk dras till dig som du vore en magnet, det beror väl kanske på att du är så attraktiv. Du är sensuell och en riktig romantiker som älskar allt vackert.


Du kan ibland verka konflikträdd och trångsynt eftersom du liksom vägrar att inse att något är fel. Detta märks särskilt när det gäller familjelivet för du vill in i det sista allt ska vara lika bra som det alltid har varit.


Du har lätt för att skaffa en partner men du väljer med omsorg och ser mer till de inre kvalitéerna än till ett tilldragande yttre. I ett förhållande är du väldigt omtänksam men har kanske en tendens att ge alltför mycket av dig själv.


Venus är planeten som regerar sexorna. De bästa färgerna är alla nyanser av rosa och blått.


Om du inte riktigt känner igen det positiva som står här är det något som du måste öva på.


Du kan få uppleva en del osäkerhetsmoment i ditt liv och kan behöva anpassa dig till förändringar mycket tidigt i livet. Kanske du får svårt att bestämma dig många gånger.


Du kan finna en mening i att samarbeta men låt dig inte utamanas av dina känslor!


Personer som är födda den 6 augusti: Lillebil Ibsen (norsk skådespelare), Lucille Ball (amerikansk TV-skådespelare), Inga Landgré (svensk skådespelerska; var 1949-1959 gift med Nils Poppe),  Ingemar Johansson (svensk skribent, översättare och förläggare), Geri Halliwell (brittisk popartist, känd som Sexy Spice i gruppen Spice GirlsTina Nordström (svensk kock och programledare i tv).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 5.

Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 09:35

...kelternas symbol för modergudinnan Epona, lovar att alla resor, korta som långa, går smidigt och skänker glädje.

---


Detta blir mitt första kraftdjur för idag.


Kanske det blir "något i hästväg" för mig och jag har ju resor i åtanke också.  Igår var jag t.ex till Järnvägsstationen och hämtade en tidtabell.

Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 09:32

...drog ett kort från Vildmarkens språk fick jag samma som här.

Av Gudinnan Magicum - 6 augusti 2010 09:28

..Den kärleksfulla familjens ängel med glittrande ögon och ett strålande leende.  Han uppmuntrar familjemedlemmar att hålla kontakt och stötta varandra.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards