Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 11 augusti 2010 11:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 11 augusti 2010 11:27

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (11) med månadens (8).


Här kommer ettan alltså från 19.



Du som är född den 11 augusti  kan bli en stor inspirationskälla för andra om du lär dig att handskas med din stora energi.  Du kan komma mycket långt och ha massor av idéer men var realistisk. Du borde vara bra både på att arbeta tillsammans med andra och enskilt. 


Du har djupa känslor och kan säkert ha en dragning åt det dramatiska. Kanske du samtidigt har intressen för andlighet.


Det är inte omöjligt att du kan få en mer offentlig position i livet, t.ex inom musik, litteratur eller teater.


Du tänker nog ofta storskaligt men kanske inte alltid kan omsätta det praktiskt.


Det är viktigt för dig att kunna ställa upp för andra, men styr och ställ inte för mycket. Andra kan vilja sköta sig själva ibland också.


Personer som är födda den 11 augusti: Gösta Prüzelius (svensk skådespelare; TV-publiken var han mest känd för sin roll som skeppsredare Reidar Dahlén i TV-serien Rederiet. Rollen som skeppsredare spelade han från seriens start 1992, till sin död år 2000. Han var även anlitad som filmspeaker), Rune Andréasson (svensk serietecknare och animatör. Han är mest känd för att ha skapat serien Bamse – världens starkaste björn), Pia Brandelius (svensk journalist.  Harry Brandelius var farbror till henne), Johanna Westman (svensk tv-programledare och barnboksförfattare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.



Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards