Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 3 augusti 2010 11:30

...en symbol för den forntida egyptiska gudinnan Bastet som rådde över kärlek, äktenskap, musik och gädje, säger att oväntad tur är på väg till mig.


---  Detta blir mitt andra och sista kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 3 augusti 2010 11:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (3) med månadens (8).


Här kommer tvåan alltså från 11.



Du som är född den 3 augusti är nog en social och verbal person och ord är nog viktiga för dig på olika sätt då du har ett stort uttrycksbehov.  Du trivs att ha med människor att göra och det gäller också i ditt yrkesval. Du har säkert många intressen och det finns en risk för att du splittrar upp dig på för mycket samtidigt.  Du har en känslig sida som du kanske inte alltid är riktigt medveten om och kan lätt bli kritisk mot andra.


Du måste lära dig att anpassa dig till förändringar då det kan dyka upp en del sådana i ditt liv. Kanske en viss osäkerhet kan finnas här också.


Det är inte omöjligt att du får en offentlig position i livet, kanske inom teve och radio för en del av er som är födda det här datumet.


Personer som är födda den 3 augusti: Birgit Cullberg (svensk koreograf), P.D James, Phyllis Dorothy James, sedan 1991 Baroness James of Holland Park (Lady James); (brittisk författre), Tony Bennett, egentligen Anthony Dominick Benedetto (amerikansk sångare), Gunwer Bergkvist (svensk skådespelare),  Martha Steweart (amerikansk företagare, entreprenör, tidningsutgivare, TV-programledare och hemmadekoratör), Prinsessan Christina, fru Magnuson (vår Kungs yngsta syster), Jonas Falk (svensk skådespelare), Michelle Courtens (nederländsk sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2/11.

Av Gudinnan Magicum - 3 augusti 2010 09:08

...från Vildmarkens språk strax efter midnatt och "parvis" kan man säga att de går i samma teman på något vis.  Laxen säger att jag ska gå mot strömmen och göra det som känns rätt.  Dess gåva till mig är att följa mitt hjärta.


Här gäller det att ha mod att följa mitt hjärta istället för den givna vägen.

 

En gråsparv säger att jag ska följa mitt hjärtas väg.  Dess gåva till mig är att hitta rätt.


Jag har kommit fram till ett avgörande vägval i mitt liv.  Nu är det viktigt att välja med hjärtat.


En skata säger att jag har förmågan att skapa skönhet i min värld.


Jag ska släppa min oro, skönhet kommer att infinna sig. Mitt problem löser sig.


Det fjärde kortet är samma som här.


---  Att välja fyra kort är lite som de fyra årstiderna, fyra väderstreck och en del annat.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards