Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 28 augusti 2010 11:15

...Ängeln för mat och familjens bord.  Han har ett underbart leende och säger att hana välsignar mina måltider, mitt kök och min eldstad.


--- Detta blir min andra ängel för idag.

Av Gudinnan Magicum - 28 augusti 2010 10:25

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (28) med månadens (8).

 

 Här kommer nian alltså från 36.

 

Du som är född den 28 augusti är troligen ambitiös men kan kanske snabbt vilja gå vidare till något nytt. Mycket kan locka dig från ditt ursprungsmål även om, eller kanske för att, intensiteten i ditt engagemang är så stark.
Här finns både starka känslor och höga ideal. Se till att inte låta dig bli besviken på att människan är som hon är. Om intensiteten i ditt engagemang får samverka med din starka vilja och ambition kan du uträtta väldigt mycket. Det finns mycket styrka och kraft i den här dagens energi.
Partnerskap av olika slag kan vara en viktig del i din livsutveckling.
Personexempel (för den 28:e i en månad): Bill Gates, William Blake, Margot Wallström, Hasse Alfredsson, Yvonne Lombard, Per Oscarsson.

 

Du vill nog gärna ställa upp för dina medmänniskor men se upp så att du inte "ger upp dig själv"! Kanske du många gånger tycker att du ger mer än du får tillbaka.

 

Var inte rädd för att visa dina känslor och för att utforska det okända inom dig.

 

Personer som är födda den 28 augusti: Barbro Hiort af Ornäs (svensk skådespelerska), Shania Twain (kanadensisk sångerska och låtskrivare), Joakim Haeggman (svensk professionell golfspelare), Luciano Astudillo (svensk socialdemokratisk politiker).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Av Gudinnan Magicum - 28 augusti 2010 10:15

...Ärkeängeln med det flammande svärdet, som vet när varje löv faller från träden.  Han vakar över mig både när jag sover och när jag är vaken.


--- Detta blir min första ängel för idag./  Tror nog att jag har dragit det här kortet någon gång tidigare.

Av Gudinnan Magicum - 28 augusti 2010 10:00

...är ikon för Selkit, den vackra gyllene skorpiongudinnan som skyddade mot sting.  Hon skyddar mig mot illvilja och elakhet idag.


--- Det blir mitt första kraftdjur för idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards