Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 10 augusti 2010 11:00

...är Gabriel.  Han är Månens och det lyckliga hemmets ärkeängel som omsluter mig med sina silvervingar.  Hans silverstrålar skänker frid åt mig och mina nära och kära.

Av Gudinnan Magicum - 10 augusti 2010 10:45

...är 1. ett bältdjur.  Det sköldklädda bältdjuret var ikon för de spanska erövrarna som ockuperade Peru och Mexico.  Jag skall skydda mig själv mot alla som suger ut mina känslor.


2.  en tupp.  Jag har fått upp det här kortet minst en gång tidigare.

Av Gudinnan Magicum - 10 augusti 2010 10:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (10) med månadens (8).


Här kommer nian alltså från 18.



Du som är född den 10 augusti  är självständig och även självkritisk eftersom du vill vara nummer 1. Du är en mycket ansvarsfull person som är duktig i ditt arbete, vilket kommer att leda till att du lyckas att uppnå dina mål. Är målet att bli chef är utsikterna mycket goda då du har starka ledaregenskaper. Allt du tar dig för kommer att gå vägen, även om vägen ibland blir lång.


Tänk på att vara ödmjuk och på att inte köra över andra människor. Märker du att det viskas bakom din rygg bör du nog tänka efter hur du agerar och kanske visa lite mer hänsyn.


Eftersom du har höga krav på dig själv har du också krav på din älskade. Helst ska hon/han ha lika höga ambitioner som du och vara mån om sitt yttre. I ett förhållande hittar du ofta på små roliga saker, som ni kan göra tillsammans, för att komma bort ifrån den trista vardagen.


Ditt liv regeras av solen och de bästa färgerna för dig är gult och brunt.


Du är undersökande och söker hela tiden det fullkomliga.  Få bukt med din prestige!  Tro på din instinkt.  Räds inte utan våga vara öppen mot din omgivning.


Du skall sprida dina talanger vilka de än är, men tänk på att avsluta det du har påbörjat innan du börjar på något nytt.


Personer som är födda den 10 augusti: Lasse Krantz (svensk skådespelare, sångare och revyartist), Ken Annakin (brittisk filmregissör, producent och manusförfattare), Gerthi Kulle (svensk skådespelerska), Michèle Bjørn-Andersen (dansk skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

Av Gudinnan Magicum - 10 augusti 2010 01:30

Jag svävar över bordet intill min säng i mina föräldrars Gillestuga och släpper ner kort från Dagens Ängel/Dagens kraftdjur så att de sprids ut.


--- Det lär inte vara helt ovanligt med dessa "utanför kroppen-upplevelser".  Men det var ett tag sedan annars jag hade just en sådan, i alla fall inte som jag just nu kan erinra mig.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards