Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 23:00

Änglarnas gåva til mig:  När jag pratar om det som förenar mig med andra skapar jag mer enhet i världen.



Min gåva till mig själv: Idag tänker jag på hur människor överallt i världen mest av allt önskar sig att leva gott tillsammans med sina nära och kära.

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 13:57

...är att de ger mig allt jag ber om eller något ännu bättre./

 

  Min gåva till mig själv är att jag idag sätter klara och tydliga mål och ber om det som jag verkligen vill ha./

---Detta har jag fått från en mycket trevlig kortlek som består av 80 kort./

Det handlar mycket om att vi måste bli snällare mot oss själva.

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 12:12

...kallades för Ratatosk i vikingamytologi och gick med bud i världsträdet.  Hon säger att jag ska spara på mina krafter, inte låta andra trötta ut mig.

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 12:11

...har jag fått samma ängel som blev min andra idag.

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 11:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (18) med månadens (8).

 

 Här kommer åttan alltså från 26.

 För dig  som är född den 18 augusti kommer det att förväntas och krävas en del av dig i livet eftersom du har stora resurser. Du ogillar råd och behöver dem sällan. Du är stark i dina åsikter, och du lyckas med vad du gör tack vare att du inte ger dig. Gillar variation och ett aktivt liv. Ditt liv kan komma att innehålla en hel del förändringar. Utmaningar dyker upp tidigt för att lära dig samarbete i relationer. Intellektet styr dig, men dina känslor är också starka.

Du kanske inte alltid är så lätt att övertyga och vill gärna "vinna argumentationer".

Du tänker "storskaligt" och pengar är viktiga för dig men det är inte alls säkert att du är "snål".

Du måste lära dig att stå på egna ben och tänka självständigt.  Det kan bli så att du får en del viktiga beslut som du måste ta ställning till.

 

Personer som är födda den 18 augusti: Kjell-Olof Feldt (tidigare Fält); (svensk socialdemokratisk politiker, finansminister 1982-90), Roman Polański (polsk-amerikansk filmregissör), Robert Redford (amerikansk skådespelare, regissör och filmproducent), Viveka Eriksson (åländsk politiker (liberal).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 10:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 18 augusti 2010 10:20

...Ängeln som färdas snabbt mellan himmel och jord och sänder vita fjädrar som ett tecken blev min första ängel för idag. Jag skall åkalla honom för att sätta fart på tungrodda saker.


--- Jag har fått ett svar/budskap från honom tidigare, kanske mer än en gång faktiskt.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards