Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 23:45

...att jag ska släppa ut de känslor som håller fast min kraft. Jag duger som jag är med alla mina tankar, handlingar och ord. Jag ska släppa självkritiken.

Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 11:27

...som är samma som här.

Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 11:12

...Ängeln för förflyttning och rörelse.  Han skrudar sig i djuplila och säger att bostadsbyten, renoveringar eller förbättringar kommer att skänka lycka.


--- Jag vet att jag har fått det här kortet förut./ Det hinner knappast bli så mycket nytt just idag, men det kan absolut bli aktuellt längre fram.  Har ju också haft planer på att flytta bl.a Men en hel del förbättringar och renoveringar har gjorts här tidigare.



--- Det här blev min andra ängel för idag.

Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 11:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 10:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (17) med månadens (8).

 

 Här kommer sjuan alltså från 25.

 

Du som är född den 17 augusti är ofta oberoende, modig, allvarlig, stolt och envis och en stark utstrålning. Du har en speciell förmåga att bibehålla fattningen i stress och kriser, och kan kallas filosofiskt lagd även om du alltid söker bevis för saker. Du kräver en hel del ensamhet och går din egen väg även om den bjuder motstånd i början. Detta är en stark”affärssiffra” och det du företar dig är oftast stora saker, sällan små. Om du hamnar i rampljuset så beror det på din duglighet. Dina vänner uppskattar säkert din lojalitet.

Du är nog egentligen känsligare än du oftast visar och kanske det är din stolthet också visar sig.  Du vill nog gärna "glänsa" och en del skulle nog uppfatta sig som skrytsam, men innerst inne har du nog ganska dåligt självförtroende.  Men det är inget du vill "skylta med".

Du hamnar nog ofta i situationer där du måste välja själv. Att "börja om från början" är nog något du måste vänja dig vid.

 

Personer som är födda den 17 augusti: Fredrika Bremer (svensk författare), Siri von Essen (finlandssvensk skådespelerska, var gift med August Strindberg 1877-1891),  Carin Mannheimer (svensk regissör och manusförfattare och författare), Gunnar Wiklund (En svensk sångare (baryton)), Sofia Källgren (En svensk sopransångerska), Tarja Turunen (En finsk operasångare (symphonic metal), Sarah Sjöström (En svensk simmare).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7. 

 

Av Gudinnan Magicum - 17 augusti 2010 09:47

...är kopplad till Xochipilli, guden för blommor, dans och poesi.  En lycklig dag för mig.  Jag skall köpa eller plocka blommor åt mig själv.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards