Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 15:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 15:50

...blir en påfågel. En symbol för romarnas gudinna Juno för lyckliga äktenskap och partnerskap, säger att jag ska låta alla veta hur bra jag är och ge beröm för mina idéer.

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 14:08

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (9) med månadens (8).


Här kommer åttan alltså från 17.



Du som är född den 9 augusti  är en riktig ledartyp som är full av energi. För att undvika onödiga missöden som lätt kan uppstå i brådskan bör du se över din planering två gånger innan du börjar med något. Du tar hand om alla och ser till att de har det bra. Ofta engagerar du dig så mycket i andra människor att du glömmer dig själv. Du måste bejaka dina egna behov av hjälp och kärlek för att kunna orka vidare.


Du kan lätt känna dig oälskad. Det kan bero på att du tycker att du tidigare blivit övergiven av en närstående. Det kan även orsakas av att du känner att du inte får något tillbaka av dem som du hjälper.


I ett förhållande har du en tendens att vara lite för energisk i början. Detta kan tyvärr skrämma bort din käraste/käresta. Tänk på att det tar lite tid att lära känna en ny människa.


Nior regeras av Mars, färgerna som passar dig bäst är olika röda toner.


Du gillar nog också att tänka storskaligt och ha en hel del planer.  Se upp så att du inte blir för dominant.


Det är viktigt att du kan tänka självständigt och ha kunna satsa på något och visa att du är en individualist.


Personer som är föda den 9 augusti: Tove Jansson (finlandssvensk författare och konstnär), Ewa Fröling (svensk skådespelerska), Maud Olofsson, Eric Bana (australiensisk skådespelare).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 14:04

---Eldserafen som skyddar de svaga med ett svärd lika högt som hundra män.  Jag skall åkalla honom när jag färdas ensam på natten eller på farliga platser.


--- Det blir min första ängel för idag.

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 13:59

...får jag som första kraftdjur samma som här

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 13:56

...Vildmarken igen och får först upp en groda.  Den säger att livets höjdpunkt är nu.  Dess gåva till mig är att känna glädje och meningsfullhet.


Jag skall inte glömma att njuta av livet.


Senare får jag upp kortet med körsbärsträd/körsbär igen.  Kortet säger att en ny tid är här.  Jag har förändrat/förändrats.  Nu är rätt tid för att skapa/bygga något nytt.

Av Gudinnan Magicum - 9 augusti 2010 13:51
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards