Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 8 augusti 2010 17:33

...är samma som jag fick svar från här.

Av Gudinnan Magicum - 8 augusti 2010 13:44

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (8) med månadens (8).


Här kommer sjuan alltså från 16.



Du som är född den 8 augusti  förutspås världsstor framgång, kanske på grund av din otroliga övertygelse och viljestyrka. Du kan ibland verka kylig trots att du har stor medmänsklighet, vilket förvirrar de nära och kära. Som åtta känner man sig ofta missförstådd. För att nå dina mål går du gärna den långa vägen, bara du slipper att få råd ifrån andra. Tycker du arbetet är intressant kan du jobba hur mycket som helst.


Se upp så att du inte försummar dina närmaste och glömmer att säga vackra ord till dem. Din enorma arbetsvilja och prestationsförmåga kan leda till att du drabbas av så kallad dålig stress. Var rädd om din psykiska hälsa.


För att du ska kunna ha ett fungerande förhållande måste du ha antingen dra ner på arbetet eller ha en mycket förstående partner.


Saturnus regerar ditt liv och de bästa färgerna för dig är mörka färger som svart och mörkblått.


Du är också analyserande och iakttagande.  Kan också ofta hamna i situationer där du måste tänka själv.


Personer som är födda den 8 augusti: Stig Rybrant (svensk musiker (piano), kapellmästare, musikarrangör och kompositör), Esther Williams (amerikansk skådespelerska och simmare), Cornelis Vreeswijk (nederländsk-svensk trubadur), Anders Wejryd (Svenska kyrkans ärkebiskop sedan 2006).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.

Av Gudinnan Magicum - 8 augusti 2010 13:37

...ikon för den peruanska havsgudinnan Mama Cocha som ger goda fiskefångster, säger att även ett enormt projekt är möjligt om jag åkallar hennes styrka.


--- Det blir mitt sista kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 8 augusti 2010 13:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 8 augusti 2010 11:43

...har jag dragit och får först upp en mygga.  Den säger at dess gåva till mig är att känna mig lugn i alla lägen.


Här gäller det att behålla lugnet och inte känna mig jagad eller stressad.


Mitt andra kort är en indisk elefant, samma kort som här.


Mitt tredje kort är en koltrast, som jag också fick här.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards