Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 27 augusti 2010 11:00

...sveder jorden när hon passerar och helande blommor växer i hennes fotspår.  Jag ska säga vad jag tycker och prägla varje ny dag med mitt eget unika märke.


--- Detta blir mitt andra kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 27 augusti 2010 10:19

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (27) med månadens (8).

 

 Här kommer åttan alltså från 35.

 

För dig som är född den 27 augusti kommer du nog att på ett eller annat sätt försöka nå ut med dina ideal. Större sammanhang och större målgrupp passar bättre än mindre. Drama, litteratur och religion/andlighet är områden som sedan gammalt hör ihop med denna dag. Det är alltså möjligt att du har intressen inom något av dessa områden.
Du har stark vilja, stor intensitet och stor känslighet. Se till att känslorna får vara med i det du gör. Det kommer antagligen att vara helt nödvändigt för att du ska känna dig till freds, göra ditt allra bästa och nå ut med det du vill.
Personexempel (för den 27:e i en månad): Marie Göranzon, Jimi Hendrix, Peter Stormare, Janne Josefsson, Runar Sögaard, Fredrik Lindström

 

---

Du har nog ett ekonomiskt sinne och följer säkert med vad som händer på Börsen. Det är viktigt för dig att ha ekonomisk trygghet.

 

Du måste lära dig att stå på egna ben och att bli mer självständig.

 

Personer som är födda den 27 augusti: Ivar Wahlgren (svensk skådesspelare och sångare; far till Hans Wahlgren), François Bronett (svensk cirkusdirektör), Kerstin Ekman (författare. Ledamot av Svenska Akademien 1978. Hon deltar dock inte i akademiens arbete sedan 1989, Sven Tumba (svensk hockeylegend), Anders Linder (svensk skådespelare och jazzmusiker), Peter Stormare, egentligen Rolf Peter Ingvar Storm (svensk skådespelare och musiker). 


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 8.

Av Gudinnan Magicum - 27 augusti 2010 00:15

...är Hamayrod.  Jag har fått upp det här kortet några gånger.

Av Gudinnan Magicum - 27 augusti 2010 00:00

...kallas för den svarte krigaren i kinesisk folktro och styr över vintern och norr.  En långsam, säker väg passar bäst nu. Jag skall läsa det finstilta.


--- Det här blir mitt första kraftdjur för idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards