Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 19 augusti 2010 17:45

...och det blev det som jag också fick här.

Av Gudinnan Magicum - 19 augusti 2010 11:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 19 augusti 2010 11:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 19 augusti 2010 10:45

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (19) med månadens (8).

 

 Här kommer nian alltså från 27.

 För dig  som är född den 19 augusti gillar förändringar och omväxling, tycker inte om konventioner och söker ständig utveckling. Ditt känsloliv är nog ganska rörligt, och kommer antagligen att påverka ditt liv i ganska mycket.
Antagligen lär du dig mycket genom nödvändig anpassning i livet och genom din förståelse för andra. Du tar allvarligt på ansvarstagande och kan ställa upp för andra.

Du kan nog vara mycket uppfinningsrik och påhittig. Det är viktigt att du får ta itu med det du vill och göra det på ditt eget sätt. Utnyttja din personlighet, det är inte troligt att du försvinner i mängden.
Personexempel (för den 19:e i en månad):
Janis Joplin, Lena Philipsson, Dolly Parton, Ola Salo, Robert Aschberg, Bill Clinton.

 

Du kan tidigt i livet märka att du får ge mer än du får, inte helt lätt för ett barn.  Men du kan också längre fram i livet "bli rikligt belönad".

 

Du är undersökande och något av en perfektionist.  Få bukt med din prestige!  Lita på din intuition och var inte rädd för att våga vara öppen mot din omgivning.

 

Personer som är födda den 19 augusti: Lars (Lasse) Lönndahl (svensk sångare och skådespelare), Bill Clinton (amerikansk politiker, USA:s president 1993-2001), Bodil Malmsten (svensk  författare, dramatiker och kulturskribent), Joey Tempest ( eg. Joakim Rolf Larsson, svensk musiker, sångare i Europe), Mette-Marit av Norge, född Mette-Marit Tjessem Høiby (Norges kronprinsessa).


Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 9.

 

Av Gudinnan Magicum - 19 augusti 2010 10:27

...att jag står inför stora känslomässiga val.  Jag skall lyssna till mitt hjärta så hittar jag rätt i livet.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards