Alla inlägg under augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:23

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (21) med månadens (8).

 

 Här kommer tvåan alltså från 29.

 

Kunskap och utbildning är något du värderar högt. Människor är också intressanta för dig, både på vänskapsnivå och för att det intresserar dig att försöka förstå hur vi är och fungerar.
Använd gärna din fantasi på ett skapande kreativt sätt där den kan ge dig förbättrade uttrycksmöjligheter.
Det är mycket möjligt att du har en bra röst. Inte nödvändigtvis för sång, men kanske kan den användas i yrkessituationer där den accentuerar det du säger eller får människor att lyssna på dig mer intresserat. Den kanske kunde vara ett bra arbetsredskap.
Personexempel: (För den 21:a i en månad)
Ernest Hemingway, Björn Ranelid, Kaj Pollak, Georg Rydeberg, Stephen King.

 

Det är mycket troligt att du kan få en offentlig position, ev. inom TV och radio.

Du måste tidigt anpassa dig till förändringar och att vara oberoende.

 

Personer födda den 21 augusti: Stig Bergendorff (svensk skådespelare, författare, regissör, manusförfattare, kompositör och textförfattare), Margaret (brittisk prinsessa, prinsessa, syster till drottning Elizabeth II ), John Austin (brittisk parlamentsledamot för Labour),

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 2 och 11.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:18

...är Damabiah.  Han är ängeln som har en karta över universum och tryggar resor med flyg, båt eller bil.  Han skyddar mig mot rädsla, skada eller olycka när jag reser.


--- Man kan ju resa med bl.a buss och tåg också men jag tolkar det här kortet som att det gäller resor i största allmänhet./  Minst en gång tidigare har jag fått det här kortet.

Av Gudinnan Magicum - 21 augusti 2010 11:15

...är en mus.  Musen i Aisopos fabel gnagde av repen som fjättrade ett lejon och befriade honom.  Oavsett hur stor uppgift jag står inför, klarar jag av den steg för steg.


--- Jag har fått det här kortet minst en gång tidigare.

Av Gudinnan Magicum - 20 augusti 2010 10:30

...att jag vet att jag är på rätt väg och mina känslor styr mig.  Det finns inga hinder jag inte kan ta mig igenom.

Av Gudinnan Magicum - 20 augusti 2010 10:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 20 augusti 2010 10:00

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (20) med månadens (8).

 

 Här kommer ettan alltså från 28.

 Stor känslighet präglar din natur. Du kan säkert vara praktisk men det är kanske inte ditt starkaste drag.

Det kan ta tid att uttrycka det du vill. Du kan ha svårt att gå rakt på sak för det är viktigt att det du säger verkligen förstås på rätt sätt av omgivningen. Du kan passa i många sammanhang där man har nytta av detaljkunskap för exakthet är viktig för dig. Kunskap och utbildning är bra för dig då det ger dig ökat självförtroende, men det är inte alls säkert att du har lust eller ambition att skaffa den.
Du gillar att samarbeta med andra, och kan behöva det både för att få en viss uppbackning och avlasta ditt eget ofta stora ansvarsområde. Det är viktigt att du får samverka med människor som du känner för och kan uppleva gemenskap med. Du kan vara en verkligt bra vän och partner.
Personexempe (för den 20:e i en månadl:
Uri Geller, David Bohm, Göran Persson, Selma Lagerlöf, Björn Skifs, Wilhelm Moberg, Nicole Kidman

Många förändringar, ibland plötsliga, kan dyka upp i ditt liv. Du mår inte bra av ensamhet men det kan komma perioder då du ändå tvingas att stå på egna ben i olika sammanhang.

Du måste hitta en fin balans mellan känslor och logik.

Det är viktigt för dig att kunna tjäna andra, men du skall inte känna dig tyngd av det.

 

Personer om är födda den 20 augusti: Vilhelm Moberg (svensk författare, dramatiker och journalist), Jim Reeves (amerikansk countrysångare), Michael B. Tretow ( svensk artist och ljudtekniker åt ABBA), Demi Lovato (amerikansk skådespelerska, låtskrivare och sångerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.

Av Gudinnan Magicum - 20 augusti 2010 08:47

 ...Den grönvingade ängeln som styr över månadens första dag.  Han säger att jag, oavsett datum, ska säga rakt ut vad jag vill ha, så kommer jag att få det.


--- Det här blev min första ängel för idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards