Alla inlägg under augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 23 augusti 2010 11:15

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (23) med månadens (8).

 

 Här kommer fyran alltså från 31.

 

Du har troligen ett speciellt intresse för människor. Kanske för att du använder både din känsla och intuition kan du förstå och ibland även påverka människor på ett särskilt sätt.
På grund av det och din iakttagelseförmåga är det möjligt att du skulle kunna syssla med det som har att göra med människans kropp och själ. Kanske kan du skriva eller undervisa. Du har en inneboende stolthet och vill verkligen få uppskattning för det du gör. Se i så fall till att försätta dig i situationer där det är möjligt. Det är troligt att du agerar med stort engagemang och intensitet.
Personexempel (för den 23:e i en månad): Shakespeare, Drottning Silvia, Akira Kurosawa, Thomas Di Leva, Bruce Springsteen, Lena Nyman, Sai Baba, Dane Rudhyar, P.O.Enquist

 

Det är viktigt för dig att tänka optimistiskt och vara positiv.  Det är också meningen att du ska sprida dina talanger, vilka de än är.

 

Du har nog rätt så bestämda åsikter om hur saker ska vara och vill nog gärna planera. Du mår nog bäst av rutiner, men det måste vara på ditt sätt, annars kan det lätt bli så att du "gör uppror".

 

Personer som är födda den 23 augusti: Gene Kelly (amerikansk skådespelare, dansare och koreograf), Bo Setterlind (svensk författare och poet), Thorstein Bergman (svensk visdiktare och trubadursångare), John Adler (amerikansk demokratisk politiker), Görel Crona (svensk skådespelerska), River Phoenix (amerikansk skådespelare).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 4.

Av Gudinnan Magicum - 23 augusti 2010 10:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 23 augusti 2010 10:00

 ...motsvaras av Eremiten inom Tarot.


Jungfrun är "Vårdtecknet" framför andra.  En "sann Jungfru" vill gärna ställa upp för sina medmänniskor även om hon inte alltid tycker att hon får något tillbaka.  Många Jungfrur förblir ogifta men om man "fångar" en Jungfru kan man däremot få en vän för livet.  De är i allmänhet mycket trogna, men kan också verka krävande, speciellt i början av ett förhållande, kanske av rädsla för att bli övergiven.


Men Jungfrun har också ett stort ensamhetsbehov emellanåt och av de som åtminstone just då kanske är "mer sociala" kan detta säkert missuppfattas.


(Kortet är från Cosmic Tarot).


  

Av Gudinnan Magicum - 22 augusti 2010 22:15

...att jag får känslomässiga meddelanden.  Jag skall låta själen och kroppen vara ett och söka svaren i mitt hjärta.

Av Gudinnan Magicum - 22 augusti 2010 22:00

Änglarnas gåva till mig: För dem är jag som ett nyfött barn, varje stund är en pånyttfödelse, hela mitt nya liv ligger framför mig, fullt av oanade möjligheter.



Min gåva till mig själv: Jag tänker på allt jag skall göra och allt jag vill uppnå från och med nu.




--- Det här är helt enligt  mitt sätt att tänka.  Det låter verkligen mycket positivt och livsbejakande och något jag gärna vill förmedla till ALLA.

Av Gudinnan Magicum - 22 augusti 2010 18:48

...för att jag skulle kunna ta emot och ge gåvor till mig själv som jag just nu känner mig redo för.


Änglarnas gåva till mig är att de sänder mig inre bilder av allt som är möjligt för mig nu och i framtiden, bilder av det som jag ännu inte tänkt på kunde vara möjligt.


Min gåva till mig själv:  Idag öppnar jag mig för nya obegränsade möjligheter i livet.

Av Gudinnan Magicum - 22 augusti 2010 11:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards