Alla inlägg under augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 27 augusti 2010 00:00

...kallas för den svarte krigaren i kinesisk folktro och styr över vintern och norr.  En långsam, säker väg passar bäst nu. Jag skall läsa det finstilta.


--- Det här blir mitt första kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 26 augusti 2010 12:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 26 augusti 2010 12:00

...är en bäver.  Jag fick också en hund igår.

Av Gudinnan Magicum - 26 augusti 2010 10:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (26) med månadens (8).

 

 Här kommer sjuan alltså från 34.

 

Du kan nog vara ganska kritisk och det är möjligt att du har en speciell humor. Troligen har du en spännande, intensiv och komplex personlighet. Det är mycket du vill och det som gäller är nog storskaligt. Du har starka åsikter men kan ha svårt att slita dig loss från konventioner eller annat som du tror hindrar din utveckling och det kan möjligen skapa en känsla av kamp. Det kanske inte är många som når in och får lära känna ditt känslojag.
När du vågar gå din egen väg och ha tillit till din mäktiga inre kraft kan du säkert förverkliga det du djupast vill och många fält kan ligga öppna.
Personexempel (för den 26:e i en månad): Carl Gustav Jung, Hillary Clinton, Elisabeth George, Stina Ekblad, Linda Lampenius, Alice Babs, Johnny Cash.

 

Du är en undersökande och utforskande person som ofta vill se en mening i allt som du gör.

 

Du kan ofta hamna i situationer då du måste välja själv.

 

Personer som är födda den 26 augusti: Olov Svedelid (svensk författare), Maneka Gandhi (indisk politiker), Dr. Alban, folkbokförd som Alban Uzoma Nwapa (musikartist, musikproducent och tandläkare), Therese Alshammar (svensk simmare).

 

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 7.




Av Gudinnan Magicum - 26 augusti 2010 09:45

..är Uriel.  Jag har dragit det här kortet minst en gång tidigare, bl.a här.

Av Gudinnan Magicum - 26 augusti 2010 09:38

...symboliserar världsfred och bevarande av vilda djur.  Vi bör uppskatta de personer och saker som har ett bestående värde i våra liv.


--- Det här vackra djuret är ju också Världsnaturfondens symbol där jag har varit medlem i rätt så många år./ Har sett pandan (eller bambubjörnen som den också ibland brukar kallas med tanke på födan den äter) på London Zoo för många år sedan.


--- Det här blir mitt första kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 12:59

...att jag är i kontakt med min själ.  Jag skall lyssna inåt efter vägledning.

Av Gudinnan Magicum - 25 augusti 2010 12:56

...är att de inspirerar mig till fredliga lösningar och handlingar präglade av medkänsla.



Min gåva till mig själv:  Idag söker jag lösningar som alla vinner på.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards