Alla inlägg under augusti 2010

Av Gudinnan Magicum - 30 augusti 2010 10:08

...från Ungern och Sibirien dök ankan ner för att hitta den första landmassan.  Hon kommer med oväntade pengar och återbördar det som förlorats.


--- Det blir mitt första kraftdjur för idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 augusti 2010 10:45

...var ikon för den forntida egyptiska gudinnan Mafdet och hölls som husdjur åt faraonerna, och säger att ett impulsivt beslut blir det rätta.


--- Detta blir mitt andra kraftdjur idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 augusti 2010 10:30

Talet får man fram genom att lägga ihop dagens datum  (29) med månadens (8).

 

 Här kommer ettan alltså från 37.

 

För dig som är född den 29 augusti finns det inspiration i mängd. Det gäller att ta vara på den. Det är inte osannolikt att en del av er som är födda den här dagen kan få ett liv i rampljuset.

Din känslighet och din otålighet kan troligen utmana dig. När du är positiv finns ingen mer entusiastisk men allt har ju två sidor. Dina känslor är starka.
Du lever ofta i din egen känslovärld dit andra kanske inte når in. Ta vara på det du kan uppleva i ditt dagdrömmande, det ger ovärderlig kunskap i sig. Ditt kärleksfulla och varma hjärta engagerar sig djupt i omvärlden så snart du går ut ur din egen sfär.
Du söker djupt, ha tillit till att du har svaren i dig själv och dela med dig av din underbara kunskap och inspiration.
Personexempel (för den 29:e i en månad):
Oprah Winfrey, Michael Jackson, Rolf Lassgård, Emanuel Swedenborg, Silvio Berlusconi, Viveca Lindfors, Elisabet Höglund, Antoine de Saint-Exupéry.

 

Du kan komma att känna dig ensam i perioder och förändringar kan komma plötsligt ibland.

 

Du tycker troligen om att ta hand om och vårda och detta gäller både män och kvinnor. Du vill, medvetet eller omedvetet ha ett visst kaos och du vet inte riktigt vad du skall göra om det är för välordnat runt omkring dig . Du vill känna dig behövd och ordna upp det som är "rörigt".

 

Personer som är födda den 29 augusti: Richard Attenborough, Baron Attenborough (brittisk skådespelare, regissör och producent), Robert "Bob" Beamon (amerikansk före detta friidrottare), Michael Jackson, Olivia Stevens (svensk cellmålare och skådespelerska).

Läs även andra inlägg där jag har skrivit om dagens tal är 1.

 

Av Gudinnan Magicum - 29 augusti 2010 09:45

...får jag ett budskap från Azrael.  Det blir min första ängel för idag.

Av Gudinnan Magicum - 29 augusti 2010 09:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Gudinnan Magicum - 28 augusti 2010 11:15

...Ängeln för mat och familjens bord.  Han har ett underbart leende och säger att hana välsignar mina måltider, mitt kök och min eldstad.


--- Detta blir min andra ängel för idag.

Presentation

Omröstning

Vad förväntar du dig av 2020?
 Jag vill äta mer hälsosamt
 Jag vill träna mer
 Jag tänker gifta mig
 Jag väntar barn
 Jag vill resa mer
 Jag vill skriva en bok
 Annat

Jungfrun visar tiden

Antalet besökare

Räknare

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards